Stockholms stad står bakom den här e-tjänsten. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda e-tjänsten.

På den här sidan beskriver vi.

  • hur e-tjänsten uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service
  • eventuella kända tillgänglighetsproblem
  • hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Hur tillgänglig är e-tjänsten?

Den här webbplatsen är förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.

Så gör du om du inte kan använda delar av e-tjänsten

Om du behöver information från e-tjänsten på något annat sätt än det som e-tjänsten erbjuder kan du kontakta oss. Svarstiden är normalt två arbetsdagar.

  • Skicka e-post till:geodataservice@stockholm.se.
  • Kontakta Kart- och Geodataservice via telefon: 08-508 27 358.
Telefontider, Kart- och Geodataservice

Rapportera brister i e-tjänstens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra e-tjänstens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning (DIGG) har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta myndigheten och påtala det.

Anmäl bristande tillgänglighet, Myndigheten för digital förvaltning

Teknisk information om e-tjänstens tillgänglighet

Den här e-tjänsten är förenlig med nivå AA i standarden Web Content Accessibility Guidelines version 2.1. Vilket innehåll som inte är tillgängligt beskrivs nedan.

Innehåll som inte omfattas av lagen

Det innehåll som beskrivs här är inte fullt tillgängligt, men undantas enligt 9 § lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
  • Den inbäddade kartan under respektive produkt är inte avsedd för navigering och är inte tillgänglighetsanpassad.
  • Kartan är responsiv men vi rekommenderar att du använder dig av en dator när du beställer dina produkter istället för en smartphone.
  • Produkter levereras ibland tillsammans med en PDF-fil. Dessa PDF-filer saknar uppmärkning av innehållet. Detta kan ge problem med läsordningen och upplevelsen av dokumentet.

Hur har vi testat e-tjänsten

Vi har gjort en självskattning av tillgängligheten och en intern testning av Geodatabutiken. Vi använde DIGGs tillsynsmanual som underlag och kriterier. Vi använde ett antal tillgängliga utvärderingsverktyg, däribland NVDA, WAVE, PageSpeed Insights och Access Monitor.

Senaste bedömningen gjordes den 26 januari 2023.

E-tjänsten publicerades den 1 februari 2023.