Tillgänglighet för webbplatsen
Stockholms stad står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen.
På den här sidan beskriver vi.
- hur webbplatsen uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service
- eventuella kända tillgänglighetsproblem
- hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.
Hur tillgänglig är webbplatsen?
Den här webbplatsen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Så gör du om du inte kan använda delar av webbplatsen
Om du behöver information från webbplatsen i något annat format än det som webbplatsen erbjuder kan du kontakta oss.
Svarstiden är normalt två arbetsdagar.
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns.
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta myndigheten och påtala det.
Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet
Den här webbplatsen är i huvudsak förenlig med nivå AA i standarden Web Content Accessibility Guidelines version 2.1.
Nedan beskrivs kända tillgänglighetsproblem som automatiska testverktyg (som WAVE) kan varna för men som vi har bedömt inte påverkar tillgängligheten negativt:
- På varje sida förekommer flera länkar till startsidan (t.ex. via logotyp, meny, breadcrumb och webbplatskarta). Detta bedöms inte påverka tillgängligheten negativt eftersom länkarna fyller olika syften i navigeringen.
Så har vi testat webbplatsen
E-tjänsten har testats genom självskattning med hjälp av webbläsartilläggen WAVE och Axe DevTools. Testningen genomfördes i september 2025.