Frågor och svar
Filterfunktionen används genom att fylla i kryssrutor i tre olika kategorier, Öppet nu, Ålder och Problemområde. Kategorin problemområde innehåller många områden och det är möjligt att fylla i flera kryssrutor. Utifrån de val användaren gör kommer träfflistan att anpassas och endast visa de stödfunktioner som svarar på dina val. Ju fler träffar desto högre upp i listan.
Klarakompassen har en innovativ sökmotor som filtrerar fram sociala stödfunktioner utifrån det problem en uppsökande verksamhet kan ställas inför som ligger utanför det egna specialområdet. Genom att välja filter blir antalet stödfunktioner i träfflistan färre och mer relevanta.
Om du som användare hittar buggar, saknar någon stödfunktion eller vill tipsa om en funktion som inte finns med används formuläret under fliken kontakta oss. Ditt meddelande skickas som mejl till redaktören för Klarakompassen på Norrmalms stadsdelsförvaltning.
Klarakompassen är ett digitalt verktyg som ska underlätta samverkan mellan uppsökande verksamheter i Klaraområdet i centrala Stockholm. Befinner du dig utanför Klaraområdet fungerar Klarakompassen sämre då den är anpassad för ett snävt geografisk område.
Verktyget är framtaget i samverkan mellan avdelningen för administration och prevention på Norrmalms stadsdelsförvaltning och Ungdomsjouren som är en del av Socialförvaltningen. Norrmalm stadsdelsförvaltning har förvaltaransvar för klarakompassen.
Klarakompassen är framtagen av Norrmalms stadsdelsförvaltning tillsammans med socialförvaltningen i Stockholm stad. Frågor kan skickas via frågeformuläret under menyn kontakt.