Tillgänglighetsredogörelsen
Stockholms stad står bakom den här webbplatsen. Vi vill att så många som möjligt ska kunna använda webbplatsen.
På den här sidan beskriver vi
- hur webbplatsen uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service
- eventuella kända tillgänglighetsproblem
- hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem
Hur tillgänglig är webbplatsen?
Den här webbplatsen är förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service.
Så gör du om du inte kan använda delar av webbplatsen
Om du behöver information från webbplatsen i något annat format än det som webbplatsen erbjuder kan du kontakta oss på e-support@stockholm.se eller använd vårt Kontakta oss formulär.
Svarstiden är normalt två arbetsdagar.
Rapportera brister i webbplatsens tillgänglighet
Vi strävar hela tiden efter att förbättra webbplatsens tillgänglighet. Om du upptäcker problem som inte är beskrivna på den här sidan, eller om du anser att vi inte uppfyller lagens krav, meddela oss så att vi får veta att problemet finns på e-support@stockholm.se eller använd vårt Kontakta oss formulär.
Tillsyn
Myndigheten för digital förvaltning har ansvaret för tillsyn för lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Om du inte är nöjd med hur vi hanterar dina synpunkter kan du kontakta myndigheten och påtala det.
Anmäl bristande tillgänglighet, Myndigheten för digital förvaltning
Teknisk information om webbplatsens tillgänglighet
Den här webbplatsen är förenlig med nivå AA i standarden Web Content Accessibility Guidelines version 2.1.
Så har vi testat webbplatsen
Under 2023 gjorde en extern leverantör en granskning och identifierade brister i funktioner i denna e-tjänst. De påtalade bristerna åtgärdades och levererades i mars 2024.
Tillgänglighetsgranskning av e-tjänsten gjordes senast i april 2024. Redogörelsen uppdaterades senast den 2025-03-17.